Dirty Dancing 2

Ikväll visar kanal 5 Dirty Dancing 2 kl 21.00. Jag tycker först och främst att man inte ska se den som en uppföljare till DD1, för det är inte rättvist. Om man ist ser den med helt öppna ögon och inte jfr den med orginalet är det här en riktig toppenfilm! Jag såg den första gången när vi var i USA, för ett år sen, och blev helt kär i filmen. Det är sån härlig stämning och helskönt soundtrack. Särskilt Wyclef Jean’sDance like this”, som Shakira gjorde en cover på i somras med ”Hips don’t lie”. Orginalet är 10 ggr bättre kan jag säga.

Jag har sett den massa ggr nu och har högsta volym på tv:n varje gång. Ikväll får jag kanske inte chans att se den igen eftersom jag ska till en kompis, men jag ska programmera videon och njuta av den imorgon ist.

Har ni möjlighet så se den ikväll!

One thought on “Dirty Dancing 2

  1. Jag tycker inte det finns något som slår originalet, men den här filmen är faktiskt bra. Jag håller med dig. Men de kanske skulle kallat den ngt annat för att man inte ska blanda ihop dem liksom…

Kommentera gärna!

