Röda vita rosen av Mariette Glodeck

Jag har precis läst ut Röda vita rosen av Mariette Glodeck. Jag brukar avgöra om en bok är bra eller inte efter hur mycket jag tänker på den efteråt. Först tyckte jag att den var sådär, lite småtrevlig kanske men inte mycket mer. Efter ett tag blev den allt intressantare och fångade mina tankar. Och efter att ha läst ut den måste jag nog ändå säga att den var riktigt bra. Jag gillade särskilt hennes egna kommentarer om boken alldeles i slutet, om vad boken handlar om.

Så här skriver hon själv: Jag ville skriva en bok som släppte in skitstövlarna in i hjärtat på folk och fick människor att känna för dem också. En skitstövels främsta uppgift är ju inte att vara ett svin, det är olycksfall i arbete. En skitstövels främsta uppgift är att överleva sin egen förintande dåliga självkänsla.

Hon har en hel websida om boken. Kolla in här.
2 thoughts on “Röda vita rosen av Mariette Glodeck

  1. Det var ett bra sätt att avgöra om en bok är bra eller inte! Ett annat är att försöka komma ihåg vad den handlade om efter en vecka. Dåliga böcker har man en tendens att glömma bort…

Kommentera gärna!

