Fågelbovägen 32 av Sara Kadefors

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka om den här boken. Om jag tyckte att den var eller inte. Den var intressant och välskriven, men på något sätt också rätt tråkig. Jag fick nästan allergiska utslag av huvudpersonens all egoism. Hon kunde utläsa hur mycket som helst av en enda blick och ett enda ord, men hon kunde inte se verkligheten. Jag har svårt att ta till mig att en person kan vara så klarsynt och trångsynt på samma gång. Men det kanske finns sådana personer?

Det är ett oerhört aktuellt och intressant ämne. Tyvärr förstördes ämnet till viss del av huvudpersonen. Jag blev så trött på att bara läsa om den här enda personen hela tiden. Jag ville se de övrigas vinkel också. Det hade varit intressant att få veta vad de tyckte och tänkte. Slippa Karins tråkiga malande för en stund.

Som sagt, boken är oerhört välskriven och jag kan till viss del hålla med all ros den här boken har fått och som fanns upplistat på flera sidor längst bak i baken. Men jag kan ändå inte komma ifrån att den var rätt tråkig också…
6 thoughts on “Fågelbovägen 32 av Sara Kadefors

  1. Jag minns att jag var präktigt irriterad på huvudpersonen – jag gillade inte alls henne… Jag har för mig att jag tyckte att hon var bara för ”ego” och dessutom helt utan förmåga till äkta empati.

  2. o jag håller också med, det var något med huvudpersonen som gjorde att det kröp i hela mig. Samtidigt tyckte jag, som du, att boken var välskriven och att jag ”borde” tycka om den.
    Men den hade en jobbig känsla. Verkligen.

  3. Kunde inte ha sagt det bättre själv! Man får ju panik på hennes tjat. Samtidigt är det ett intressant ämne och en bra idé. Verkligen svårt att veta vad man ska tycka om den i slutändan.

  4. Jag håller helt med dig och alla andra. Jag är väldigt kluven till boken. Den var ganska dålig, men ändå kunde jag inte lägga den ifrån mig. Jag lär i alla fall inte läsa om den.

  5. Intressant att så många tycker likadant. Men inte en enda av pressrösterna på alla dessa sidor med dem i boken, tyckte som vi. Eller har de bara sållat helt enkelt?!

Kommentera gärna!

