Ska vi slå vad? av Jennifer Crusie

Det här är den första boken jag som jag har läst av Jennifer Crusie och det var faktiskt en trevlig ny bekantskap. Jag ville ha något väldigt lättläst och lättsmält som inte krävde någon större ansträngning att läsa och det verkade stämma in bra på den här boken.

Min blir dumpad på krogen av sin pojkvän David eftersom hon vägrar ha sex med honom. En kort stund därefter råkar hon höra honom slå vad med den ursnygge Cal. David slår vad om att han inte kan få med Min ut på middag samma kväll och att han inte kan få henne i säng inom en månad. Cal vägrar gå med på det sistnämnda, något som Min inte uppfattar. För henne är vadet en toppengrej. Hennes syster ska gifta sig om 3 veckor och hon har ingen dejt. Om hon tackar ja till Cal när han bjuder henne på middag kan hon hålla honom på kroken ända tills bröllopet eftersom han ju vill vinna vadet. Efter det kan hon dumpa honom utan att bry sig mer om saken.

Ja, det låter väldigt förutsägbart och det är det också. Min är lite överviktig och väldigt bitsk och bestämmer sig för att göra Cals tillvaro så svår som möjlig. Cal är übersnygg och får alltid alla tjejer han vill ha och förstår inte alls varför den där Min är så arg på honom hela tiden. Han vet inte att hon hört vadet.

Boken är faktiskt riktigt rolig. Dialogen är snabb och väldigt träffande. Det händer en hel del kul saker som man skrattar högt åt. Det är perfekt förströelse när man vill ha något lite lagom att läsa. Gillar man chicklit är den här boken ett bra tips.
One thought on “Ska vi slå vad? av Jennifer Crusie

  1. Ping: Kär och galen av Jennifer Crusie « *Malin*

Kommentera gärna!

