Böcker A-Ö, tredje bokstaven

Japp, dags för bokstav numero 3!

Tredje bokstaven ut blir C. Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till.

 

  • Författare på C: Jennifer Crusie. En rätt så ny bekantskap för mig som jag har kommit att tycka väldigt mycket om. Jag har köpt min tredje bok av henne nu och ska ta tag i läsandet av den om jag bara får tillbaka lite läslust. Den är noll just nu tyvärr.
  • Bok på C: Det får bli en rätt gammal bok som jag knappt kommer ihåg men som jag minns att jag tyckte var grymt bra när jag läste den: Coma av Annika Lidne.
  • Litterär karaktär: Carey i Luftslott av Sheila O’Flanagan. Patetisk karaktär som gick och gifte sig efter en veckas bekantskap och undrade sen varför allt blev så svårt… Tråkig bok också för den delen.

Hänger ni på utmaningen för bokstaven C?

 

35 thoughts on “Böcker A-Ö, tredje bokstaven

  1. Ping: Utmaningen Böcker A-Ö - Bokstaven C « annbookworm’s reflektioner…

  2. Ping: Bokutmaning bokstaven C « Asapasas bloggvärld

  3. Ping: Böcker A-Ö: tredje bokstaven « metabolism

  4. Ping: delade | 11 jul, 2008

  5. Ping: Västmanländska i skåne :: Böcker A-Ö :: July :: 2008

  6. Ping: det här är vad jag säger » Böcker A-Ö - C

  7. Ping: Litterära C:n « Dievas liv och äventyr

  8. Ping: Utmaningen Böcker A-Ö - Bokstaven C « annbookworm’s lästa

Kommentera gärna!

