Första valet

Ok, engelska månaden startades faktiskt igår. Med eller utan halsfluss. Japp.

Första valet föll på Charlaine Harris och del tre i Sookie Stackhouse serien. Det tog mig ungefär ett ord innan jag insåg att jag faktiskt läste på hennes dialekt. Jag hör hennes (från tv-serien) röst i huvudet hela tiden jag läser. Rätt mysigt faktiskt, med den där härliga southern dialekten i huvudet.

Och jag upptäckte att jag har saknat Sookie, Bill, Sam och de andra i Bon Temps. Riktigt mycket. Det var ett tag sedan jag läste de två första böckerna, eller kollade på serien, så det känns trevligt att vara tillbaka hos dem. Eller, kan det vara trevligt att vara tillbaka hos vampyrer och varulvar?

2 thoughts on “Första valet

  1. Det kan vara riktigt mysigt, ja =) Jag sträckläste hela serien under en höst (bröt av med lite andra böcker, medan jag köade för nästa bok på bibblan) och även då hann jag sakna, men man kände sig så nöjd när man var tillbaka i Bon Temps i nästa bok. Nästa bok i serien borde väl för övrigt komma ut snart.

    • Det har varit lite för länge mellan denna och de förra böckerna, känner jag. Man glömmer lite för mycket om vad som hänt och vem som är vem. Att läsa alla i ett svep måste ha varit roligt!

Kommentera gärna!

