Det blir en dag på bibblan (bland annat)

Jope, i dag blir det äntligen, äntligen en tur till bibblan igen. Lämna en stor hög eftersom jag har läst riktigt flitigt, och så hämta en stor hög eftersom jag är lika flitig på att reservera böcker. Det blir nog ganska jämnt upp tror jag. Om man då bortser från att jag redan har en jättehög med väntande böcker här hemma. Men sådant kan man väl få bortse ifrån?

Förutom bibblan blir det storstädning hemma i huset också. De där fönsterna har blivit bortprioriterade alltför länge nu. Å andra sidan har ju vädret varit så tråkigt att man ändå inte har velat se ut. Lite skit skymmer regnet rätt så bra.

I kväll hoppas jag att jag har tillräckligt mycket ork för att äntligen få börja läsa i Jellicoe Road och se vad som är grejen med den. Jag antar att det är fotboll på tv:n i kväll igen? Inget för mig, men däremot för sambon. Så han kan kolla på fotbollen medan jag i lugn och ro får läsa min bok. Helt ok uppdelning.

Jag återkommer med en rapport från bibblan. Men först – fönsterputsning!

Kommentera gärna!

