Tidningen Skriva

Så i går låg jag alltså där på soffan och lusläste den här tidningen som jag har fått av Booked. Och både under och efter läsningen bubblade det i huvudet av idéer och inspiration. Jag ville bara sätta mig ned och skriva – både gamla projekt och nya. Och jag fick som en liten uppenbarelse över vad och hur och när.

För det är en inspirerande tidning, om man har skrivandet som ett kreativt uttryckssätt och vill veta mer, eller få idéer och tips. Jag tycker inte att man behöver vara en aspirerande författare, att ”bara” skriva är nog det också. Och som bloggare skriver man ju en hel del.

Nu var det ju nästan lite komiskt att just det här numret handlade mycket om deckare – jag som inte läser så mycket deckare. Men det gick att hitta guldkorn där ändå, även i de texterna.

Jag gillade den här tidningen – väldigt mycket. För kicken av inspiration den gav, för att intervjuerna visade att alla inte tycker likadant om hur skrivandets process går till, för att den vill förmedla kärleken till skriften och för att den helt enkelt erbjöd en väldigt trevlig lässtund. Kommer jag att vilja läsa även kommande nummer? Javisst. Absolut. Det här var en ny bekantskap som jag gärna återser.

2 thoughts on “Tidningen Skriva

  1. Jag gillar också den här tidningen! Men sanningen att säga så blir jag faktiskt mindre och mindre inspirerad för varje nummer, vet inte vad det beror på… Men den är bra!

Kommentera gärna!

