Juni månad = läsmånad

Jag läste riktigt många böcker under juni månad – 15 st blev det. Det är mycket mer än jag brukar och beror nog helt enkelt på att jag hittade så många bra böcker, böcker som lockade till läsning, böcker som inte kunde avbrytas. Läsflödet låg på topp hela tiden.

Om jag bara får välja en enda bok att rekommendera vidare så är det Fortfarande Alice av Lisa Genova. Helt fantastiskt fin bok som måste upplevas.

Men det är svårt att välja bara en av alla de bra böcker jag läste. Tyvärr ligger jag ruskigt efter med mina recensioner och jag ska bara… Ja, ni vet vad jag menar.

I morgon börjar jag jobba så frågan är hur många böcker som blir lästa i juli. Kanske kan jag läsa en del i bilen till jobbet (det är inte jag som kör..) och kanske blir det en och annan bok under den enda, ynka semestervecka vi har i juli. Jag hoppas på det för biblioteksskörden är rätt mastig här hemma. De ska tillbaka 8 augusti, så det får bli målet – att hinna läsa alla böcker till dess. Eller att i alla fall inte behöva reservera om dem igen.

Kommentera gärna!

