Bokbloggsjerka – om att recensera alla böcker man läser

Veckans bokbloggsjerka känns faktiskt som om den är riktad direkt till mig. Bara ett par minuter innan jag klickade in på Annikas sida frågade sambon vad jag gjorde och när jag svarade att jag skrev bokrecensioner och strök på min lista, skrattade han lite lätt. Ja, jag har sett den där listan, sa han. Och jag har också noterat att antalet på den inte direkt har minskat.

Och listan som han pratar om är alltså listan med titlar jag har läst. Jag har läst mycket den senaste tiden, och haft en högre läshastighet än på länge, men recensionerna har hamnat efter. För att bringa reda i kaoset skrev jag ner alla titlar på en lapp med en förhoppning om att kunna stryka den efter den andra. I stället har jag bara kompletterat med fler namn. Och nu får jag inte längre plats att skriva prydliga rader så nu står det titlar lite kors och tvärs på den där lappen.

Men svaret på frågan är ja. Jag recenserar alla böcker jag läser. För att jag vill, helt enkelt. Bokbloggen är mitt sätt att minnas och förhoppningsvis kunna tipsa om bra böcker till andra. Jag hoppas verkligen att någon har hittat boktips här och kanske till och med funnit någon ny favorit genom mina tips. Det skulle göra mig oerhört glad.

Jag ska fortsätta att beta av den där listan. En efter en ska de strykas. Tills den är helt tom. Fast blir den någonsin det? Nja. Mindre möjligtivs, och förhoppningsvis, men inte helt tom.

Och nu kan jag också visa sambon att flera av titlarna faktiskt har ett svart streck över sig. Några har betats av på den där listan.

2 thoughts on “Bokbloggsjerka – om att recensera alla böcker man läser

Kommentera gärna!

