Att besöka bibblan utan att låna en enda bok

I dag lyckades jag med konststycket att inte låna en enda bok, trots att jag alltså tog en tur till stadens bibliotek. Det har nog aldrig hänt tidigare. Men med tanke på den här högen som jag redan har hemma, kan jag inte med att fylla på den mer. Så i dag lämnade jag tillbaka 7 böcker, men lånade faktiskt inte en enda. Jag har bara en enda bok på reservationslistan just nu, vilket ju enbart beror på att alla andra reservationer redan finns här hemma…

Fast jag ljuger lite, för jag lånade faktiskt 3 böcker i dag – till sambon. Så då räknas det ju inte? Jag lånade del 6, 7 och 8 så att han ska ha lite att göra om kvällarna. Ja, så att jag får min läsro också. Det gäller ju att vara lite smart där – så länge han har en spännande serie på g så är han nöjd och glad. Jag gav honom Terry Goodkinds serier om 25 delar, och han fastnade för den så nu har han mååånga böcker att se fram emot innan serien är utläst.

Nu är jag bara lite i valet och kvalet själv vilken som ska bli nästa bok på listan. Förutom bibliotekshögen har jag en massa annat som vill bli läst. Semestervecka som det är känner jag för ganska lättsmält. Det har varit mycket skräck och deckare nu det senaste, så det kanske är dags för lite kärlek?

2 thoughts on “Att besöka bibblan utan att låna en enda bok

  1. Att lämna biblioteket utan en enda bok är ett konststycke och går endast att genomföra för min del med extremt fokus på alla böcker som ligger olästa hemma 😉

Kommentera gärna!

