Just nu

I jobbet: läser jag spanska, spanska och återigen spanska. Läromedel till eleverna är det som jag plöjer igenom innan skolstart.

I Ajfånen: finns två böcker lånade och redo – Jag är Zlatan av Zlatan Ibramhimovic (trots att jag inte är ett dugg sportintresserad) och Kjolen: frihet eller fängelse av Christine Bard, en titel som lockade eftersom jag i stort sett alltid bär kjol. Jag tror att jag kommer att använda mobilen som läsredskap när jag sitter i t.ex. bilen (eller som i dag i en buss till och från Stockholm) och då tror jag att skönlitteratur inte riktigt funkar för min del.

I soffan: läser jag just nu lite här och där i olika böcker. Största fokus ligger på Det är jag som är Caroline av Peter Barlach – ett recensionsex i form av ett manus. Mycket intressant än så länge. Kommer ut om ett par veckor så håll ögonen öppna!

7 thoughts on “Just nu

  1. Hej!
    Hittade hit av en slump! Har inte lusläst; men trevlig blogg vad det verkar!!! Bra smak:-) Blev så nyfiken bara…är novis med ajfån och undrar genast hur lånar man böcker o läser i telefonen?! Låter spännande!
    Mvh Karin (också spanskalärare fö)

    • Hej! Välkommen hit! 🙂 Kul m en spansklärare som läser här.

      Jag är också helt ny med Ajfåneriet, skaffade min för bara 2 veckor sen. Skriver faktiskt just nu med den. 😀 Jag fick tips om att ladda ner Bluefire reader o hittills är jag nöjd. Gick sedan in på mitt biblioteks sida via ajfånen o lånade 2 böcker. Hur smidigt som helst! Mer än så har jag inte hunnit testa än. Hittar säkert mer grejer allt eftersom.

Kommentera gärna!

