När en bok är ett nja

Nja, säger jag. Jag kämpar med 50 shades of Grey just nu och det känns verkligen som en mindre kamp. Huvudpersonen rodnar tio gånger på varje sida och det blev tröttsamt redan efter tredje gången.

Men så hamnade jag i en diskussion om boken under en lunch nu i veckan. Folk omkring mig lovordade den och pratade om hur bra de tycker att den är och att de har beställt hem de två andra också. Och när jag hamnar i sådana lyriska diskussioner blir jag så klart nyfiken. Jag vill läsa vidare och se om jag också blir så där lyrisk när jag kommit längre in i boken.

Så i dag, min lediga dag, greppade jag återigen tag i boken när Mini tog sin lunchvila. Och kämpade vidare. Och fortsatte sucka över allt rodnande.

Jag förstår inte grejen. Jag vill väldigt gärna förstå grejen. Frågan är bara om jag orkar kämpa vidare så länge till.

För hur många sidor ska man ge en bok innan man ger upp? Jag tror att jag ska ge den en tidsfrist. Om den fortfarande inte fastnar innan veckan är slut så ger jag upp. Då får herr Grey charma alla andra i stället.

4 thoughts on “När en bok är ett nja

  1. Vad trevligt att höra någon som är tveksam! Jag har inte fattat grejen med boken alls . Utifrån det jag har läst om den, känns den rätt ointressant Särskilt om det är ”undergiven kvinna möter dominant man” och att det som han står för är att hon ska tåla hans lustar, typ.

    • Jag hade ärligt talat inte läst så mycket om vad den egentligen handlar om. Jag lånade den bara för att se vad hypen är om. Nu blev jag dock övertalad att läsa vidare i den, men jag förstår fortfarande inte hur den kan vara å omåttligt populär?

  2. Haha detta att inte orka läsa vidare boken verkar återkommande. Överlag tycker jag att jag nu den senaste veckan bara sett kritiska kommentater om boken 😉

Kommentera gärna!

