Hur går det med den där Boktolvan egentligen?

Tolv författare ska läsas, av tjugo utvalda.

Jag har hittills läst 6 st av dem utvalda. Det betyder att jag måste läsa på lite för att hinna klart med utmaningen.

1. Camilla Läckberg – jag har påbörjat Isprinsessan flera gånger, men kommer aldrig vidare.
2. Anna Gavalda – jag har läst halva av Jag älskade honom men tycker inte att den är särskilt bra och därför har den blivit liggande. Jag har i och för sig ytterligare en bok här hemma i hyllan av henne så jag kanske borde testa den i stället.
3. Khaled Hosseini – check!
4. Lars Kepler – sambon läste en av hans böcker och påpekade att den nog är för läskig för mig. Jag tvekar om jag ska skippa eller inte.
5. Linda Olsson – check!
6. Carlos Ruiz Zafón – jag har med vilje väntat med hans bok eftersom vi ska till Barcelona i november och jag vill läsa hans bok precis innan vi åker.
7. Siri Hustvedt – jag har hennes Vad jag älskade, men ställer hela tiden tillbaka den i hyllan igen.
8. Lina Forss – check!
9. Carin Gerhardsen – check!
10. Liv Strömquist – check!
11. Barbara Voors – jag ska ha någon av hennes böcker här hemma men hittar inte den. Får leta upp någon annan bok kanske?
12. Sofi Fahrman – check!
13. Douglas Kennedy – halvläst The Moment som segade så mycket att jag bestämde mig för att pausa.
14. Tana French – jag har hennes Till skogs här hemma som väntar.
15. Jonathan Franzen – jag påbörjade hans Frihet men den var inte riktigt min grej.
16. Jón Kalman Stefansson – jag har ingen bok av honom här hemma, så det blir att låna någon.
17. Belinda Jones – samma som ovan.
18. Maria Ernestam – jag lånade hem Caipirinha med döden men blev avskräckt när jag började bläddra i den. Lånade hem Kleopatras kam som än så länge ligger i vänta-högen.
19. Helena von Zweigbergk – mitt bibliotek har inget av henne så jag måste förmodligen spana in någon bok att köpa själv.
20. Bengt Ohlsson – jag har hans Gregorius som väntar i bokhyllan

Ok, jag har 6 författare kvar att läsa – om jag inte väljer att fortsätta i de redan påbörjade böckerna. De jag är mest nyfiken på just nu är nummer 6, 11, 14, 16 och 19. Egentligen vill jag väldigt gärna läsa något av Läckberg, bara för att ha gjort det liksom. Funderar på att skippa första delen och ta en senare i stället – hon kanske är bättre i de senare delarna?

Kommentera gärna!

