Lite för segt

Jag har inte hunnit (=orkat) läsa ut Vindarnas skugga till vår Barcelona-resa. Så fort jag har satt mig med den har tankarna vandrat iväg till annat, alternativt ögonlocken har fallit igen. Det har varit alldeles för seg läsning för att mitt nuvarande sinne ska orka. Funkar inte alls just nu. Det får bli en vänta-stämpel på den boken.

Men, det är nog inte bokens fel. Det beror nog mer på den där tröttheten som bor i kroppen, och alla dessa måsten inför flytten. Just nu delar jag in mitt liv i ett ”före” och ”efter” flytten. Jag längtar till det där ”efter”. Väldigt mycket.

Fast – först en tripp till Barcelona! Det ser vi fram emot! Frågan är vilken, eller om ens någon, bok jag ska ta med mig. Något lättläst i så fall. Lättsmält, enkelt och underhållande.

One thought on “Lite för segt

  1. Jag köpte boken när den kom ut i pocketform (=längesedan) och det tog mig tills för ett år sen innan jag läste den. Man måste ha rätt sinnesstämning. Och boken får fart längre in oxå. Helt plötsligt är man fast…
    Ha det så underbart i Barcelona!

Kommentera gärna!

