Böcker A-Ö ~ M

Veckans bokstav är M. Utmaningen är att nämna en bok, en författare samt en karaktär på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om det är något vi ska testa eller strunta i.

Författare på M: Ninka-Bernadette Mauritson. Första boken Kärnfrisk familj är en otroligt inspirerande bok om hälsa, andra boken Kärnfrisk mat är en bra hjälp på den fortsatta vägen. Om jag bara skulle rekommendera en bok om hälsa som man bör läsa, då blir Kärnfrisk familj mitt val. Den är bara så bra helt enkelt.

Bok på M: Modershjärtat av Katerina Janouch. Femte delen i den underbara serien om barnmorskan Cecilia Lund. En serie jag tjatar om här rätt ofta, men det är enbart för att den är så otroligt bra. Alla delar är bra, men serien har bara blivit bättre och bättre. Fler delar väntas och eftersom den senaste delen hade en cliff hanger som heter duga är vi många som väntar ivrigt på nästa bok.

Karaktär på M: Mariam i Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Det tog ett bra tag innan jag äntligen tog tag i läsningen av den här boken. När jag väl gjorde det kunde jag inte annat än gilla den. Och då särskilt Mariam vars historia var så berörande att läsa.

Vill du vara med på utmaningen? Svara i din blogg och lämna en kommentar här så att vi kan hitta dina svar.

5 thoughts on “Böcker A-Ö ~ M

  1. Ping: Bokstavsutmaning: M « Books ABC

Kommentera gärna!

