Avslutad och påbörjad

I går läste jag ut Revolt och fick svar på alla frågor hur det skulle gå för alla. Riktigt spännande avslutning på en lika spännande trilogi. Precis som alla hintat om var det en rätt mörk och dyster avslutande del, men å andra sidan har ju hela trilogin präglats av just de två orden. Om det är någon som har missat denna serie kan jag bara uppmana er att läsa den! Perfekt julklapp dessutom. Till sig själv kanske?

Jag gick raskt vidare till nästa bok, och eftersom året börja närma sig slut vill jag gärna lägga fokus på Boktolvan kommande veckor. Jag har några författare att pricka av där för att kunna få godkänt på det projektet.

Jag grabbade tag i Olycksfågeln av Camilla Läckberg, en författare jag har velat läsa länge. Jag har försökt med Isprinsessan flera gånger, men varje gång har språket stört läsningen så pass att jag inte kommit vidare. Min förhoppning är att böckerna kanske blir bättre med tiden och därför tog jag nu i stället en bok längre in i serien. Än så länge känns den sådär, lite tråkig. Fast så brukar jag tycka om alla deckare. De är sega i början när alla karaktärer ska presenteras i tur och ordning. Det gäller att komma förbi den biten helt enkelt. Jag ska kämpa på den här gången och komma igenom hela boken.

Ja, och i dag är det första advent och i vårt hem lyser både stjärnor och adventsljus med sin frånvaro. Måste gräva fram jullådorna i dag! Någonstans är de ju…

Kommentera gärna!

