Inför Boktolvan 2013

Jag har börjat spåna inför Boktolvan 2013. 12 författare som jag inte läst något av tidigare ska hitta in på listan. Årets lista är inte klar än, men flera av författarna har jag inte tyckt om och därmed inte läst ut deras böcker. Så kan det ju vara ibland.

Å andra sidan har årets lista också levererat några riktiga godbitar. Några riktiga toppar har det blivit.

Men nästa års lista. Vilka ska få vara med där? Några nobelpristagare ska få vara med eftersom jag vill kunna bocka av några sådana också. Några av årets ej lästa ska få följa med över till nästa års lista. Sedan måste jag nog surfa runt och hitta tips på andra bokbloggar. Och om ni som läser här vill tipsa om någon författare vore jag tacksam. Helst inte deckare bara, det är inte riktigt min grej.

3 thoughts on “Inför Boktolvan 2013

Kommentera gärna!

