Läser just nu

Inte många veckor kvar av det här året, men fortfarande några författare att bocka av på årets Boktolva. Till min glädje hittade jag i dag den där flyttkartongen där alla mest angelägna böcker låg nedpackade. Som julafton ungefär. Fast bättre, för där fanns många härliga böcker att plocka upp och ställa i bokhyllan. Och så blev det genast lite mer hemtrevligt!

Valet föll på Till skogs av Tana French, en bok som jag försökte mig på tidigare i år men fick lägga åt sidan igen. Den här gången flyter läsningen lättare så jag vet inte riktigt vad det var som inte funkade förra gången.

Och så har jag påbörjat Caitlin Morans Konsten att vara en kvinna, som känns väldigt annorlunda mot vad jag förväntade mig. Den har ju lovordats mycket, men än så länge är jag tveksam till den. Den kanske blir bättre?

2 thoughts on “Läser just nu

  1. Jag tycker att det är så med vissa böcker de är bättre andra gången man försöker läsa dem. Jag fick hem Tana French Till skogs, igår så jag hoppas jag kommer gilla den 🙂

    • Ja det gäller ofta att läsa rätt bok vid rätt tillfälle. Jag tycker att boken än så länge är bra men lite, lite seg tyvärr. Det måste hända mer snart känner jag.

Kommentera gärna!

