Bokig julklapp till en liten

Såklart att även Mini ska få en bok i julklapp. Hon älskar böcker, men hon är inte särskilt rädd om dem och hon har inte så många hela böcker kvar nu. Många är sönderbläddrade, smakade på, rivna i, knäckta och ivägkastade. Stackars böcker. Men det är väl som det ska vara när man inte ens har fyllt 2 år.

Stora favoriten bland böckerna är fortfarande Knacka på av Ann-Clara Tidholm. Den vill hon läsa och knacka i varje dag. Och peka på bilderna och härma efter mig när jag säger vad vi ser på bilderna.

wirsen-stina-hejTill jul ska hon få en av Stina Wirséns böcker, Hej!, som jag har förstått är populära. Jag har bläddrat lite i den och gillar vad jag ser så det ska bli spännande att se vad Mini tycker. Å andra sidan har hon tyckt om alla böcker hon har fått av mig och hon bläddrar gärna även i mina böcker när hon får tillfälle. Och allra helst i tidningar där det finns så många spännande bilder att peka på och säga ord och namn till.

Kanske, kanske blir det ännu en bok i julklapp till henne. Om jag hinner ut och julshoppa något mer. Tips tas gärna emot!

4 thoughts on “Bokig julklapp till en liten

  1. De första jag kommer att tänka på: Alla får åka med och/eller En liten stund – Anna-clara tidholm. Mollan och mormor och/eller Mollan och Bullarna -. Lena Anderson. Vilken Bu och Bä som helst, fast i blåsväder är min egen favorit. Totte bakar. Max bil (drama!). Sen de alldeles lysande cd-skivorna: Nalle Pettersson, och även Lillebror och Billan, Lillebror och nallen… och så småningom: Supershow med Rut, Knut och lilla Tjut (finns även bok till). Nu ska jag ge mig, men ååååhhhh vad det finns mycket bra! 🙂

  2. Min dotter (nyss 3 år fyllda) ÄLSKAR Stina Wirsens böcker! Vi har läst dem om och om igen, Vem-böckerna är underbara! Annars jan jag rekommendera ”Ellen och Olle sjunger”, barnvisor i pekboksformat, bilder av Catarina Kruusval. Hon har älskat dem, nu sitter hon själv och bläddrar och sjunger. Ha en riktigt skön jul!

Kommentera gärna!

