Inga hårda klappar under granen

Nope, tomten kom inte med några hårda klappar till mig i år. Så det var ju en väldans tur att jag köpte egna hårda julklappar till mig själv. Två av dem är redan utlästa (recensioner kommer i dagarna) och de andra tre ”får” jag ju inte läsa förrän efter nyår. De ska läsas inför nästa års Boktolva är tanken, så att läsa dem innan nyår vore ju faktiskt lite fusk.

Och jag tror att bara för att jag inte får läsa dem vill jag läsa dem extra mycket. De står där i hyllan och skriker efter mig. Nyårsdagen – då jädrans ska jag greppa tag i dem det första jag gör.

Kommentera gärna!

