Läslusten som… dog?

Som ett brev på posten. Efter lov kommer jobb och när jobbet väl startar upp efter en längre tids ledighet, ja då blir man (jag) helt körd. Två dagar på jobbet, samt inskolning av dottern på ny förskola har gjort mig till en zombie. I går var det knall fall i säng, tidigt, och i dag blir det nog samma sak som det känns. Och läsning? Yeah, I wish…

Och det är sådana tillfällen som jag behöver en ungdomsbok att dra fram ur gömmorna. De har ofta ett skönt driv i storyn som är fängslande och lättläst på samma gång. Men, här hemma finns inga några stora gömmor av den varan. De brukar läsas ut lika fort som de kommer in i hemmet. Och till bibblan har jag inte ork att gå alls just nu.

Dåligt planerat av mig. Jag vet ju hur det brukar vara. Samma sak efter varje jullov, fast kanske lite extra den här gången eftersom vi har varit läskigt trötta efter flytten och har tillbringat ledigheten med att sova och slappa en massa. Och jodå, dottern har faktiskt låtit oss sova ut om morgnarna.

Den här veckan kanske inte blir den mesta kreativa veckan i bloggens historia, eller den mest uppdaterade. Men i så fall vet ni nu varför. Jag ligger hemma och sover.

2 thoughts on “Läslusten som… dog?

Kommentera gärna!

