Läser just nu

natterna-vid-havetSkönlitteratur: Nätterna vid havet av Nicholas Sparks, en bok jag misstänker vara omläsning även om jag inte känner igen mig när jag läser den. Innan bloggen brukade jag skriva mitt namn och årtal på bokens förstasida efter att den var utläst. I den här boken har jag skrivit 2005, så den borde alltså vara läst en gång. Men jag kan inte minnas den alls, så antingen var den väldigt dålig eller är bara mitt minne inte som det ska. Däremot vet jag med bestämdhet att jag inte har sett filmatiseringen med Richard Gere och Diane Lane, men den får jag spana in så fort jag har läst ut boken.

En-man-som-heter-OveI Ajfånen: En man som heter Ove av Fredrik Backman. Jag blir lite ledsen när jag läser om Ove och hur ensam han är, och hur så mycket liksom har blivit fel för honom. Den får läsas i små doser, delvis också eftersom jag tycker att Ajfånen är riktigt jobbig att läsa på. Det går så sakta när jag läser där. För liten text, inte samma upplevelse och inlevelse.

 

 

brödberoende

Faktalitteratur: Jag har påbörjat Brödberoende;hur vetet gör dig fet och skadar din hälsa av William Davis, en mycket intressant bok. Wheat belly är ett uttryck som används, och det sammanfattar rätt bra vad den här boken handlar om. Läs mer om boken här.

Jag tippar på att den första blir utläst i helgen, medan de två andra kommer att få hänga med ett tag. Den sistnämnda är en rätt mastig bok, med mycket text, och när det gäller fakta som måste funderas över också.

Kommentera gärna!

