Nya hälsoböcker

DSC_2260I går landade två nya hälsoböcker i min brevlåda: Knip för bättre hälsa av Karin Björkegren Jones och Lust att träna av Oscar Jöback. Den förstnämnda vet jag inte så mycket om, men Oscar Jöback har jag tränat för vid några tillfällen. Han har hållit pass när jag har varit på convent och han är ju också Master Trainer för Les Mills, så ibland är det han som har haft hand om de kvartalsutbildningar man går på som Body Pump-instruktör. Han är otroligt karismatisk och entusiasmerande, så en bok av honom som handlar om träning fångar helt klart mitt intresse.

Och även om jag inte vet så mycket om den förstnämnda boken är den inte mindre intressant. Tvärtom – den verkar mycket intressant. Jag bläddrade lite snabbt i den i går och det är en bok jag ser fram emot att läsa mer ingående – och att testa övningarna.

Tränings- och hälsoböcker är ju nästan ett måste i januari. Som en bra start på det nya året med ny inspiration och energi. Och som en pepp när mörkret är som tätast och soffan lockar som mest. Jag behöver definitivt en pepp och en spark i baken, för träningslusten och motivationen är som bortblåst just nu. Jag hoppas att de här kan ge mig lite ny inspo, en kick att dra igång och komma ut (även om det är snö och kallt). Komma igång med träningen igen och hitta lusten och kärleken till den. Efter höstens flytt försvann den helt, men nu är det verkligen hög tid att hitta tillbaka till de gamla rutinerna.

Kommentera gärna!

