Den där Ove

En-man-som-heter-OveAlltså Ove. Jag skrattar, fnissar, fnyser och bankar huvudet i bordet om vartannat medan jag läser. Han är speciell, och det säger jag med kärlek i rösten. Jag trodde att jag skulle mötas av en tjurgubbe, men hallå – snacka om att ha ett hjärta i guld.

Synd att det går så sakta att läsa på Ajfånen, för annars hade jag läst ut Fredrik Backmans En man som heter Ove på nolltid. Bara för att få veta hur det ska gå för den där Ove. För vilken bra bok! Känns som årets bästa bok redan nu, fast det bara är januari.

Har ni läst? Om inte – gör´t!

8 thoughts on “Den där Ove

    • Den var med på mångas best of 2012 och det var därför jag till slut bestämde mig för att läsa den. Och det är jag glad för! Den är så himla speciell.
      Tack! Fast nu har den varit där ett tag, tror jag… minns inte när jag bytte ens. 🙂

Kommentera gärna!

