Och vilka är de?

Februari månad har inte börjat så bra, sett till läsningen alltså. Jag meddelade ju entusiastiskt att februari skulle bli älsklingarnas månad. Det visade sig att jag inte riktigt vet vilka dessa älsklingar är. De står inte i bokhyllan här hemma i alla fall. Shit. Det lutar åt en ny lässvacka. Förra gången det hände räddade Jonathan Tropper mig, så kanske han kan göra det nu igen? Jag har hans Boken om Joe som e-bok, i Ajfånen som gör mig till en långsam läsare. Det gillar jag inte – kanske läsplatta vore något för mig? Eller en padda? Vilket är egentligen bäst? Jag blir inte klok på för- och nackdelar. Och ju mer jag läser hos andra, desto mer förvirrad blir jag. Alla tycker så olika och då är jag tillbaka på ruta ett igen – vad passar bäst för mig? Klart är i alla fall att jag är väldigt förtjust i det här med att låna e-böcker. Snabb tillgång till böcker – I like.

Men nu blir det inget läst i kväll hur som helst. För i kväll startar årets happening! Melodifestival är en favorit hos mig och jag har laddat och väntat hela dagen (läs sedan förra året) så i kväll är det tv:n och jag. Ja, och sambon då, men han är måttligt intresserad av ståhejet. Han kommer nog sitta med sin padda i stället . (ja, han har en padda men den får jag inte ens komma i närheten av. Kan bero på att jag ”råkade” lägga beslag på hans laptop och han inte vill se det hända med paddan…)

3 thoughts on “Och vilka är de?

  1. Rekommenderar iPad! Har den första versionen och den funkar fortf toppen. Lite sugen på en iPad mini men det får vänta… Köpte en Letto (adlibris) och den är skön att läsa på, skönare för ögonen än iPad men iPad går ju att använda till allt… På iPad har jag bara läst genom iBooks-appen (som följer med), inte testat Kindle-appen. Men den verkar ju poppis hos andra bokbloggare… 🙂

  2. Den stora skillnaden mellan läsplatta och surfplatta är väl egentligen bara att surfplattan har bakgrundsljus, vilket läsplattan alltså inte har. Och så kan man ju surfa på surfplattan då. Det första jag tog ställning till var om jag ville ha en datorskärm (bakgrundsljus) eller en bok (inget ljus). Om det inte spelar någon roll för dig så kanske du ska fundera på vad du vill ha plattan till: att läsa på eller surfa och läsa på. Sedan är det inte så långt kvar till ett beslut 🙂

Kommentera gärna!

