Tips inför bokrean

Det börjar närma sig mot bokrean! De senaste åren har jag inte varit någon flitig besökare, men i år tänker jag faktiskt förbeställa en del, och sedan gå runt och känna lite på böckerna även på plats.

Det är roligt att kolla runt vad som finns på nätet och de här har jag hittat på Bokia:

För de minsta:

bu-och-ba-bu-och-ba-i-stadtagen-bu-och-ba-pa-sjon hunden-rund-planterar knacka-pa

En samlinsvolym av böckerna om Max av Barbro Lindgren och Eva Eriksson. Hunden rund planterar av Annika Henning – den gav jag bort i present tillsammans med ett litet planteringskit i form av spade och hink och det verkade vara uppskattat. Klassiska Knacka på! av Anna-Clara Tidholm. Eftersom dottern har rivit sönder sin funderar jag på att köpa en ny till henne.

Ungdomsböcker som jag läst och tyckt om:

hungerspelen-tre-bocker-i-en mycket-mer-an-sa pojkarna sommaren-jag-blev-vacker ursakta-att-man-vill-bli-lite-alskadsaker-som-aldrig-hander

Hungerspelen av Suzanne Collins – hela trilogin, läs och njut! Underbara Sarah Dessens Mycket mer än så. Pojkarna av Jessica Schiefauer. Sommaren jag blev vacker av Jenny Han. Ursäkta att man vill bli lite älskad av favoriten Johanna Thydell. Saker som aldrig händer av min andra favorit Johanna Lindbäck.

Vuxna favoriter:

anna-och-mats-bor-inte-har-langre att-vara-med-henne-ar-som-att-springa-uppfor-en-sommarang-utan-att-bli-det-minsta-trott den-frusna-tradgarden dromhjarta en-man-som-heter-ove en-dag felicia-forsvann karnfrisk-familj-sa-gor-du-livsstil-utan-socker-stress-och-kemikalier-forandrar-din-vardag-for-alltid stolthet-och-fordom

Anna och Mats bor inte här längre av Helena von Zweigbergk, Att vara med henne är som… av Alex Schulman, Den frusna trädgården av Kristin Hannah, Drömhjärta av Cecilia Samartin, En man som heter Ove av Fredrik Backman, En dag av David Nicholls, Felicia försvann av Felicia Feldt, Kärnfrisk familj av Ninka-Bernadette Mauritson samt Stolthet och fördom av Jane Austen.

Och de här ska hamna i min korg:

det-goda-inom-dig dikter-och-prosa-1954-2004 fit-forever-traning-som-livsstil kan-jag-kan-du-trana-med-charlotte yogaliv-atta-steg-till-ett-liv-i-latthet

Det goda inom dig av Linda Olsson eftersom jag älskade hennes första bok och vill läsa mer. Tomas Tranströmer dikter och prosa 1954-2004 eftersom jag har läst väldigt lite av honom. Dolph Lundgrens Fit forever eftersom det är en bok jag har varit nyfiken på länge. Kan jag kan du av Charlotte Perrelli är min favoritpeppbok när det gäller träning, men jag äger inte den och det måste det bli ändring på. Yogaliv av Ewa Lewenhaupt eftersom jag har läst en del om den och är nyfiken på att se mer.

På Bokia har de också erbjudandet köp 5 betala för 4, vilket ju betyder att de fem böcker jag vill ha kommer till ett mycket bra tips. Me like! Det går att förhandsboka redan nu, så när jag har kikat över även de andra bokhandlarnas sidor ska jag förhandsboka för första gången någonsin.

Kommentera gärna!

