Inledningen av läslovet

De första dagarna på läslovet har varit lite annorlunda mot vad jag tänkte, kan man lugnt säga. I lördags slog vi till på räkor och lax framför Melodifestivalen och jag hade knappt hunnit äta upp förrän det ville tillbaka. Inga detaljer behövs… men, natten till söndagen var fruktansvärd för att uttrycka det milt. Det dröjer innan jag äter räkor igen kan jag säga.

I söndags var jag fortfarande väldigt shaky så dagen tillbringades i soffan med Ajfånen och e-böcker i högsta hugg. Gud så smidigt. Varje gång jag somnade stängdes den ju bara ner, så när jag vaknade var det bara att trycka igång den så kom jag till sidan jag slutade vid. Inget bläddrande efter att leta efter senaste lästa här inte. Halleluja för e-böcker!

Och jodå, i söndags läste jag så klart Agneta Sjödins En kvinnas hjärta, vilket betyder att jag bocka av mina andra författare från årets Boktolva. Recension kommer senare i veckan. Sedan både påbörjade jag och hann läsa ut Emmy Abrahamssons The only väg is upp. Perfekt läsning för en febertrött hjärna. Recension kommer även av den senare i veckan.

Och nu då? Tja, planen var att läsa Jonathan Troppers Boken om Joe, men texten var lite pluttig i telefonen så den funkade sådär att läsa som e-bok där. Om jag bara kan bestämma mig för läsplatta snart så hade det nog varit ett mycket bättre alternativ. Tyvärr rörde jag till det i skallen när jag stod och dreglade över en Ipad mini i lördags. Nja, jag måste helt enkelt hitta någonstans där de säljer läsplattor så jag får känna lite på dem först. Varken media markt eller Elgiganten har dem, men det kanske bara är bokhandlar som säljer? Vi ska till Helsingborg senare i veckan så jag kanske kollar om jag hittar någon där i stället. Några dagar till kan jag nog klara mig utan.

Jag har lite andra spännande böcker som väntar i ajfånen också, och jag får ju inte glömma bibliotekshögen som fortfarande är sorgligt orörd… Nä, boknöd är det definitivt inte här hemma. Å andra sidan, är det någonsin det?

Kommentera gärna!

