Tillbaka…

…från vår tvådagarstripp till underbara Helsingborg. Där vankades hotellnätter med tillhörande frukost och hur underbart är det inte med hotellfrukostar så säg? Bäst av allt, alla kategorier.

Eftersom vi numera bor en hel timme längre bort från Helsingborg blev bilresan jobbigare än den brukat vara. Men vet ni, i stället för att sjunka in i mina e-böcker har jag varit en riktigt omtänksam sambo och pratat med körande sambon heeeela vägen ner och sedan heeela vägen hem. Och innan någon förskräckt utropar att va? läste du verkligen ingenting när du satt där i bilen över två timmar ner och två timmar hem? Till mitt försvar – vi åkte ner på Alla Hjärtans Dag så det hade känts rätt oromantiskt av mig att sitta där och läsa i tystnad och lämnat mannen åt sitt öde bakom ratten. Och faktiskt har jag inte läst en enda rad under hela vistelsen. Inte en enda. Det har liksom inte funnits tid, om man bortser från bilresan då, men som sagt – nope.

I morgon är sista dagen på lovet och det har blivit sorgligt lite läst. Jag läste två böcker förra helgen, men sedan har det inte blivit så mycket mer. I morgon ska jag försöka hitta lite läsro här hemma.

Sista dagen på lovet. Tur att det inte är så många veckor kvar till nästa lov…

2 thoughts on “Tillbaka…

    • Åh, förstår om du längtar! Har ni inte förrän vecka 9?! Uj så sent. Själv börjar jag ladda för påsklovet, som är vecka 14. Innan dess är det prao och annat som gör att mycket faller bort. Och efter påsklov är det ju inte långt till sommarlov! 😀

Kommentera gärna!

