Check! Check! Check!

emmy morenen kvinnassju jävligt

Jodå, årets Boktolva går bra tycker jag allt. Riktigt bra till och med. Jag kan bocka av tre av författarna redan och det har varit tre mycket trevliga bekantskaper som jag gärna återser i framtiden. Och det är ju det som är meningen med Boktolvan – att utmana sig att hitta till just de där blivande favoriterna. Favoriter man kanske skulle missa om man inte lite pushade sig själv till att läsa dem, att ta tag i dem och ge dem en chans.

Jonathan Troppers Sju jävligt långa dagar, Agneta Sjödins En kvinnas hjärta och Barbara Voors Emmy Moréns dubbla liv. Alla tre är författare jag gärna läser mer av i framtiden. Den förstnämnda, Tropper, har jag dessutom beställt två böcker av från bokrean. Barbara Voors har jag försökt läsa tidigare utan att lyckas, men det här kanske bli inkörsporten till resten av hennes värld? Och så Agneta Sjödin, vars bok om Lucia jag gärna skulle vilja läsa också.

Tre check på Boktolvan alltså. Check! Check! Check! Och listnörden i mig jublar lite av lycka över dessa små bockar. Att bocka av på en lista är en så där nördigt härlig grej som bara en äkta listnörd kan förstå.

Hur går det för er? Har ni satt upp någon Boktolva som ni jobbar med?

6 thoughts on “Check! Check! Check!

  1. Av någon undelrig anledning så har jag inte läst en enda bok från Boltolvan. Än. Därför har jag planerat in två stycken i mars 🙂

    Däremot har jag läst sex andra nya författare i år 🙂

Kommentera gärna!

