Marsläsning

Mars månad är här vilket betyder nytt månadstema. Eftersom hemmet nyligen har svämmats över av nya, fina reaböcker måste det så klart bli fokus på just den högen. Tema rea-böcker i mars alltså, vilket också betyder att jag kommer att kunna bocka av från både Författarfemman och Boktolvan. Det blir också några tränings- och hälsoböcker.

Dessutom tänker jag hoppa på Bokmosters läsmaraton. Precis som henne tänker jag satsa på att läsa 10 böcker under mars månad (eller mer…). Hur det ska gå? Tja, det blir inga tegelstenar i alla fall. Och om det blir tungt tänker jag köra en massa ungdomsböcker – då brukar läsningen flöda. Jag känner för att köra ett riktigt race, att utmana mig själv och testa vad jag klarar. Andra springer maraton – jag läser maraton.

Men jag säger som Bokmoster – jag kommer säkert att behöva peppning, hejarop och stöd när jag börjar dippa och orken tryter. Då kommer jag in här och gnäller lite och så får ni stötta och peppa mig till att fortsätta. Ok? Ok. Då kör vi!

2 thoughts on “Marsläsning

  1. Att läsa passar mig betydligt bättre än att springa när det gäller maraton … Ungdomsböcker var ett bra tips, jag läser i princip aldrig YA så det kan vara läge att pröva nu då. Heja oss! 🙂

Kommentera gärna!

