Andra boken

det goda inom digI går påbörjade jag andra boken i läsmaraton mars. Valet föll på Linda Olssons Det goda inom dig, eftersom det är en författare jag riktigt har längtat efter att få läsa igen. Hon blev en mycket positiv upptäckt förra året då hon sattes upp på Boktolvan. Så bra att hon fick vara med på årets Författarfemman där ju bara favoriter finns med.

Det goda inom dig är rätt sorglig och har lite ont-i-magen-varning. Barn som far illa gör läsningen rätt så tung. Men den är bra, oerhört bra. Jag kan känna igen både stämningen och språket från hennes Nu vill jag sjunga dig milda sånger. Det låter åt att det här är en ny favoritförfattare för mig. Jag ska se till att köpa hem även hennes tredje bok, för jag vill definitivt läsa mer av henne.

Vi får se om jag hinner/orkar läsa ut boken redan i dag. I dag väntar nämligen 2-årskalas för vår lilla tjej här hemma och hela tjocka släkten kommer och äter tårta hos oss. Förmiddagen ska alltså spenderas med att baka två långpanne-tårtor med sockerkaksbotten, maräng, kolakräm, grädde, lingon och blåbär. Låter gott, eller hur? I kväll lär det alltså bli sockerkoma och soffhäng. Vi får se om hjärnan orkar med att läsa bok eller inte.

2 thoughts on “Andra boken

Kommentera gärna!

