Tredje boken – check!

Heja, heja! Nu är tredje boken utläst för läsmaraton mars. Det blev mycket riktigt Sonya Sones Vad min flickvän inte vet som blev tredje boken. Fast jag tycker nog att första delen Vad min vänner inte vet var snäppet bättre. Den berörde mig mer, men jag är ändå nöjd över att ha läst båda delarna så tätt inpå varandra eftersom man får svaret och avslutet i andra delen. Kan avsluta historien i huvudet. Och dessutom kan jag nu skriva upp två böcker av henne på Författarfemman, så det måste ju sägas vara en godkänd kvot av just den författaren?

Nu är frågan vilken fjärde boken ska bli. Jag är rätt seg och halvförkyld och då måste läsningen vara lätt och följsam. Jag har bläddrat i några men inte riktigt fastnat så jag får gå över bokhyllan en omgång till.

Och nu har jag en jättehög med recensioner som ska skrivas igen. För april borde jag ha tema skriva-recensionerna-så-fort-jag-har-läst-boken. Jo. Det här med att skjuta upp är bara jobbigt i längden.

4 thoughts on “Tredje boken – check!

    • Jag är också impad… 😀

      Sones är en favorit, men hon skriver inte vanlig texter utan mer som långa dikter. Lite annorlunda alltså, men jag älskar just det.

      De där att-läsa-listorna är helt överfulla jämt och ständigt… 😀

  1. Va duktig du är som hinner läsa så mycket! 🙂 Jag har så fullt upp med skolan att skönlitteraturen hamnar på efterkälken, jag hinner liksom inte riktigt komma in i mina böcker. Kikar in här och hämtar lite motivation! Tack 😀

    • Vad roligt om jag kan motivera till läsning! 😀

      Det där med skönlitteratur går ju i perioder i livet. När jag pluggade läste jag inte så mycket utöver det, men det fick vara så en period i livet helt enkelt. Nu har jag ju lyxen att läsa vad jag vill, när jag vill och hur fort/sakta jag vill. 🙂

Kommentera gärna!

