Lite här och lite där

Vilken ska bli fjärde (utlästa) boken för läsmaraton mars? Just nu har jag flera olika böcker igång, men ingen som egentligen lockar till läsning någon längre stund. Det blir lite här och lite där, men inget långvarigt.

En fager mö av Joyce Carol Oates har jag kommit halvvägs i, men den är ärligt talat lite tråkig. Det känns som om den utspelar sig på kanske 30-talet, men är nog egentligen i nutid. Det är något med den jag inte riktigt gillar, men jag ska läsa ut den i vilket fall även om det nog kommer ta lite tid. Jag orkar bara med den korta doser i taget.

Sluta kämpa – börja leva av Sanna Ehdin påbörjade jag tidigare i veckan, men den typen av böcker kan man bara läsa små doser åt gången av. Hon är vanligtvis en favoritförfattare, men den här är inte riktigt lika fängslande.

Amandas bok av Katerina Janouch lånade jag hem som e-bok i går just för att jag kände att jag saknade en streckläsningsbok. Dessutom är jag nyfiken på att läsa hennes ungdomsböcker. Men den här är bara ok, än så länge. Inget som jag direkt längtar efter att läsa.

Så, hattande hit och dit – så ser min läsning ut just nu. Det får bli ännu en genomgång av bokhyllan här hemma för att hitta Boken med stort B. Den där boken som jag längtar efter att få sjunka ner i soffan med, som jag inte kan släppa. Vilken ska bli fjärde boken för läsmaraton mars?

2 thoughts on “Lite här och lite där

    • Det är jobbigt när det blir lite sådär halvbra böcker bara. Man behöver någon riktigt bra för att liksom tända till lite.

      Hoppas fyran blir bättre!

Kommentera gärna!

