Böcker A-Ö, ~ Ö

Veckans bokstav är Ö. Utmaningen är att nämna en bok, en författare samt en karaktär på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om det är något vi ska testa eller strunta i.

ö

Bok på Ö: Överenskommelser av Simona Ahrnstedt. En otroligt bra och välskriven bok med massa romantik, en bok som jag verkligen sträckläste. Tyvärr har jag inte läst hennes andra bok, men den borde jag definitivt också ta tag i.

Författare på Ö: Gunnhild Øyehaug. Jag läste hennes Vänta, blinka eftersom den hade blivit utsedd till årets bok i Norge. En bok som lovordas och rosas här och var gör ju så klart att man har rätt höga förväntningar. För min del blev det bara ett nja för boken, så den höll inte måttet i mina ögon. Nu i efterhand kan jag knappt komma ihåg vad den handlade om.

Karaktär på Ö: Återigen får jag lämna den här kategorin blank. Karaktär på Ö? Ingen aning…

Vill du vara med på utmaningen? Svara i din blogg och lämna en kommentar här så att vi kan hitta dina svar.

7 thoughts on “Böcker A-Ö, ~ Ö

  1. Ping: Bokstavsutmaning: Ö | Books ABC

    • Det där var ju hur bra som helst! Det borde ju dessutom finnas fler ”Översten” i böcker som man har läst. Så klart. Jag tänkte bara på regelrätta namn, men många karaktärer kan ju lika gärna kallas för Översten eller liknande.

      Tack för hjälpen!

Kommentera gärna!

