Snart halvtid

Snart har halva mars gått och därmed även läsmaraton mars. Mitt mål att läsa 10 böcker under månaden borde gå att klara, med tanke på att jag redan har läst 5 av dem. Just nu slalomläser jag Jonathan Tropper och Sanna Ehdin, men det finns stor chans att jag blandar in även en tredje författare i ekvationen. Så vilken bok som blir den utlästa boken nummer 6, det vet jag inte än.

Både i går och förrgår låg läsningen däremot inte direkt på topp. Ibland är det ju så. Man orkar inte läsa, känner inte för det eller hinner helt enkelt inte. För min del var det en kombination av de två första alternativen. I går tog det evigheter att natta dottern, och då kändes inte att läsa bok som ett bra alternativ efter att ha lyssnat på en timmes tröstlös gråt. Då sätter jag mig apatiskt framför tv:n och bara glor, tills det är dags för mig själv att gå och sova. Om dottern somnar lättare i kväll blir det däremot läsning på schemat. Jag  håller tummarna…

2 thoughts on “Snart halvtid

Kommentera gärna!

