Sjätte boken – check!

familjensSjätte boken för läsmaraton mars blev Gunilla Bergenstens Familjens projektledare säger upp sig. En e-bok som jag klickade hem och läste ut samma kväll.

20130308-121554.jpgSjunde boken pågår just nu och blir nog klar i dag; Sanna Ehdins Sluta kämpa – börja leva. Även den en e-bok, men den har jag läst i ett par veckors tid nu. Hennes böcker kan man man inte läsa från pärm till pärm, utan små doser lite då och då. Annars kan man inte ta in vad man läser.

Sedan måste jag nog bege mig tillbaka till mina Rea-böcker. Jag har lämnat dem åt sitt öde den här veckan, och vi saknar varandra. Jag har läst 6 st av dem, och det är väl ändå helt godkänt med tanke på att de inte ens har bott här en månad. Men mars månad skulle ju vara reaböckernas månad, och det är fortfarande nästan halva månaden kvar. Några till av dem ska alltså betas av innan jag kan få en ok-stämpel. Nästa helg ska jag på skrivarkurs i Stockholm så då kanske det inte blir så mycket läst. Det beror lite på om mannen och dottern åker med upp, eller om jag åker själv. Vid sistnämnda alternativ har jag ju några timmar buss-/tågresa att spendera med en bok i näven. Och två nätter på hotell innebär ju även det en hel del ostörd läsning. Alternativt sova…

Så 4 böcker kvar alltså innan läsmaraton mars kan sägas vara i mål. Fasen så mycket roligare det är med ett läsmaraton än ett springmaraton! Säger hon som aldrig har sprungit ett maraton. Men man kan ju gissa hur det är.

Kommentera gärna!

