Bokmässan 2013

Jag tänkte att i år skulle jag minsann vara ute i god tid. I år skulle jag boka rum på Gothia hotell för att smidigt och enkelt kunna ta mig till och från bokmässan, och för första gången kanske besöka den 2 dagar i stället för vanliga ynka 1. Men jag är visst inte alls ute i god tid, för Gothia är redan fullbokat! What? Och när jag kollade runt på andra hotell via Booking.com stod det på flera att det bara fanns ”enstaka rum kvar” och att ”2 personer kollar på det här hotellet just nu” och ”senaste rummet bokades för bara en minut sedan”. Åh så stressande.

Det känns inte som om jag gör annat än bokar hotell till diverse event nu för tiden. Trevligt i och för sig, men jag har så himla svårt för att välja hotell. Egentligen krävs det ju bara en säng, men i stället sitter jag och lusläser alla texter och studerar alla foton ingående. Och innan jag har hittat ett passande hotell lär väl rummen vara slut…

Någon mer som har bestämt att ni ska till årets Bokmässa? Och kanske bo på hotell? Eller kanske har tips på hotell? Helst på trötta-fötter-vänligt avstånd till mässan.

Ett halvår kvar till Bokmässan. Det gäller visst att börja planera på allvar för det redan nu. Dessutom är det ju tema Rumänien i år och jag kan inte minnas att jag har läst en enda rumänsk författare. Det kanske jag skulle försöka åtgärda innan september.

Update: Nu är hotell bokat och klart! Sambon ville visst också följa med, så vi åker båda två över helgen. Nu är det alltså bara det där med rumänsk litteratur som behöver åtgärdas. Ska kolla med min rumänske kollega efter tips.

7 thoughts on “Bokmässan 2013

    • Nä, vila lär man ju inte göra. 🙂 Det får man göra när helgen är över!

      Nu har jag bokat! Det visade sig att sambon ville följa med också, så vi bokade på Elite Hotell på avenyn. Vi har bott där innan, och det har varit riktigt bra.

      Kul, kul, kul!

  1. I såna här lägen är det skönt att bo i Göteborgsområdet, jag behöver aldrig oroa mig för sovplats! Men jag måste precis som du bättre på mina kunskaper om rumänsk litteratur. Måste erkänna att jag inte läst en enda rumänsk författare (vad jag vet om).

    • Åh vad smidigt! Vi har ju inte jättelångt från Jönköping, men det är ju så skönt att slippa den där bilresan två gånger samma dag. Och att bo på hotell – mmmm.

      Vi får nog kolla upp det där med rumänsk litteratur. Min kollega är från Rumänien så jag ska kolla tips med honom.

  2. Jag har tänkt bo hos en kompis, så jag är mer ”oroad” för tågpriserna. Ska kolla om jag kan kirra tågbiljett i helgen tror jag!
    Ang den där Bloggdagen, anmälde mig till den i helgen men har inte fått svar än… Så de kanske inte har några plåtar kvar? 😦 Får se, kanske kommer ett svar idag 🙂

Kommentera gärna!

