Två böcker kvar!

Åtta böcker lästa – två kvar.

Läsmaraton mars är inne i slutspurten nu, och jag börjar sakta ner i stället för att spurta. Kanske helt fel taktik, men jag jag gick ju ut hårt i början med ett högt lästempo så det är inte långt kvar till målet nu. Bara två kvar och sedan kan jag säga att jag har klarat läsmaraton mars, vars mål var att läsa 10 böcker. Yay!

Vilka de två sista böckerna ska bli vet jag dock inte riktigt än. Jag var på bibblan i dag (som om jag behöver fler böcker…) och då fick Sonat till Miriam av Linda Olsson följa med hem. Den är jag grymt sugen på. Å andra sidan var ju mars månad menat att ägnas lite extra uppmärksamhet åt rea-böckerna, så det kanske blir någon av dem i stället. Fast jag fick ju också nyligen hem en Elly Griffiths och en Sarah Dessen, så kanske någon av dem?

Hmm. Det svåraste blir kanske inte att läsa två böcker, utan att välja två böcker.

2 thoughts on “Två böcker kvar!

    • Snart har jag gjort det. Och jag är imponerad själv, för så många brukar jag inte läsa under en månad. Det brukar ligga på kanske 5-7 st, beroende på hur mycket annat jag har att göra. 🙂

Kommentera gärna!

