Här är alla era boktips!

Oj, så många härliga boktips som ni bjöd på i tävlingen. För att alla verkligen ska få chans att ta del av dem har jag sammanställt dem här:

En nypa salt av Maria Goodin
Glasborgen av Jeannette Wells
Under kupolen av Stephen King
Den andra kvinnan (The Pursuit of Happiness) av Douglas Kennedy
Nya kontakter av Sophie Kinsella
Fifty shades of grey av EL James
Den frusna trädgården av Kristin Hannah
Vingklippt Ängel av Berny Pålsson
Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger
Avig Maria av Mia Skäringer
Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo
Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay
Shakespears hemligheter av Jennifer Lee Carrell.
Historikern av Elizabeth Kostova.
Vindens Skugga av Carlos Ruiz Zafón
En man som heter Ove av Fredrik Backman
Kaninhjärta av Christin Ljungqvist
Berättelser från yttre förorten av Shaun Tan
Utvandrarna av Vilhelm Moberg
Äta djur av Jonathan Safran Foer
Anständig Essen – Karen Duve
Varma kroppar av Isaac Marion
Röda vita rosen av Mariette Glodeck
Psykopaten av Dean Koontz
The particular sadness of lemon cake av Aimee Bender
Hetta och vitt av Mare Kandre
Snapphonorna av Ann Jönsson
Nattvägen av Kristin Hannah
Innan jag dör av Jenny Downham
Igelkottens Elegans av Muriel Barbery
Boktjuven av Markus Zusak
Vilja av sten av Aron Ralston
Ut kom vargarna av Jesper Ersgård
Brev från ljusårs avstånd av Jostein Gaarder
Juloratoriet av Göran Tunström
Ps I love you av Cecilia Ahern
Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross
Ro utan åror av Ulla-Carin Lindquist
Ge mig en dag till av Mitch Albom
Flammande skyar av Nora Roberts
Gå dit hjärtat leder dig av Susanna Tamaro
Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap av Mary Ann Shaffer
Vredens druvor av John Steinbeck
Eleanor & Park av Rainbow Rowell
Code Name Verity av Elizabeth Wein
Bingo Rimérs självbiografi
Vägen till Bålberget av Therése Söderlind
Emotional Geology av Linda Gillard
Jane Erye av Charlotte Brontë
Målaren på Moulin Rouge av Pierre La Mure
Innan floden tar oss av Helena Thorfinn
Överenskommelser av Simona Ahrnstedt
Vattenmelonen av Marian Keyes
Musselstranden av Marie Hermansson
Georgia av Leslie Pearse
Tillbaka till henne av Sara Lövestam
Och så var de bara en av Agatha Christie
Med livet framför sig av Romain Gary’s (skriven under pseudonym Emile Ajar)
serien om Bricken av Vibeke Olsson
Mig äger ingen av Åsa Linderborg
Hustrur och döttrar av Elizabeth Gaskell

Några av böckerna tipsades av flera, men står bara nämnda en gång här. Om ni vill läsa motiveringen varför böckerna valdes som favoriter hittar ni inlägget med alla tips här.

Jag har läst 16 st av dem, och flera av de andra står olästa i min bokhylla vilket visar att jag har en del guldkorn som väntar på mig här hemma. Låter mycket trevligt! Och så har jag också fått upp ögonen på flera för mig helt okända böcker/författare.

Visst är det en härlig lista?! Alla dessa böcker är någons favorit, bara en sådan sak. Vilka har du läst? Eller vill läsa?

2 thoughts on “Här är alla era boktips!

  1. En fantastisk lista har bara läst några av dem faktiskt och det är favoriterna Vingklippt Ängel & Jane Eyre, 50 Shades som jag inte var så jätteimponerad över, avig maria, varma kroppar, innan jag dör och så står Överenskommelser i bokhyllan och väntar på att bli läst. Kul med så många tips och som du säger, härligt att de är favoriter hos någon! 😀

Kommentera gärna!

