Påskekrim?

janusstenenDen norska traditionen att läsa deckare vid Påsk har anammats av många bokbloggare de senaste åren. Jag som inte är någon deckarfantast har aldrig hakat på. Men! För ett par veckor sedan fick jag ju faktiskt hem en deckare i brevlådan, en deckare som jag hade beställt hem för att jag faktiskt vill läsa. Alltså, inte en deckare som jag glömt avbeställa från någon bokklubb – det vanligaste sättet som deckare annars kommer in i mitt hushåll.

I alla fall. I Elly Griffitihs serie har jag läst första delen och gillat – mycket tack vare inslagen av arkeologi och osteologi. Andra delen Janusstenen finns alltså här hemma nu och bara väntar på att bli läst. Så det där med Påskekrim kanske faktiskt blir uppfyllt av mig i år.

Läser ni Påskekrim?

12 thoughts on “Påskekrim?

  1. Läser åretruntkrim 🙂 Just nu Jan Mårtenssons, Det svarta guldet. Oblodiga deckare med mycket historiskt i. Sådant gillar jag 🙂

  2. Jag gillade verkligen första delen i denna serie och även här beror det nog mycket på arkeologin! Jag är ingen superfantast av just deckare men som gammal arkeologstudent så kan man ju inte låta bli att tycka om det här upplägget! Hoppas att arkeologin fortsätter ha ganska stora inslag i serien! 🙂

    • Precis, det är kul att få komma tillbaka till arkeologins värld även om det är i deckarens skepnad. Jag har snart läst ut tvåan nu och det är lika mycket arkeologi som i ettan = like! 🙂

  3. En för mig okänd författare som dyker upp lite här och var på bloggar nu när det tipsas om deckare. Ska kanske ta och prova henne själv.

Kommentera gärna!

