Läsning i april?

April närmar sig med stormsteg och jag har funderat över läsplanerna. Det har ju blivit någon slags tema varje månad och jag har upptäckt att jag gillar det. Det gör det både lättare och roligare att välja nästa bok för läsningen, att tänka till lite extra inför valen.

I januari var det männens månad, februari bokälsklingarna och i mars blev det egentligen två – läsmaraton och rea-böcker.

Men i april? Jag vet inte.

Jag har funderat på att lägga fokus på kost och hälsa eftersom jag har några sådana liggande olästa/påbörjade. Eller om jag ska fokusera på utmaningarna. Eller bara strunta i att ha något tema och bara plocka från högarna här hemma.

I maj funderar jag på att ha engelsk månad som jag hade förra året. Jag har rätt många engelska böcker i hyllan, men jag har blivit lat och föredrar numera att läsa på svenska. En utmaning för att få igång läsningen på engelska är definitivt behövligt.

Men tillbaka till aprils läsning. Det krävs ytterligare lite fundering och kanske genomgång av bokhyllan. Ett par dagar kvar innan jag måste bestämma mig. Det lutar åt att det blir kost och hälsa. Tror jag…

4 thoughts on “Läsning i april?

Kommentera gärna!

