Liebster Blog Award

Jag har fått hela 2 (!) awards av två fina bokbloggare. Den ena från Bok-tokig och den andra från En bok om dagen. Tack snälla! Uppdatering: Jag har fått ännu en från Monika! Tack, tack! Om ni visste vad glad jag blir.

Så här fint skriver En bok om dagen om min blogg: Det här är en blogg som alltid bjuder på välskrivna inlägg av en kvinna med genomkloka tankar. Malin delar med sig av boktips, utmaningar och en hel del annat smått och gott.

liebsterblogaward

När man har fått den här utmärkelsen ska man svara på nio frågor och sedan skicka vidare till fem andra bloggare. Här kommer svaren på frågorna:

Vad ville du bli när du var liten?
Det beror lite på när man menar för det varierade lite. Ett av mina första drömyrken var lärare (vilket jag är i dag…), sedan ville jag bli sångerska (numera sjunger jag bara för dottern), journalist (en kort period) och författare (fortfarande en dröm). Ett tag under de tidiga tonåren hade jag en luddig dröm om att flytta till Los Angeles, men vad jag ville göra där hade jag nog inte riktigt klart för mig.

Vad är du idag?
Jag jobbar som språklärare (spanska) och har gjort det i snart 8 år, med ett uppehåll efter 6,5 år innan jag hoppade in i matchen igen. Jag och min sambo har också en kiropraktisk klinik, där jag för tillfället endast jobbar med en del av det administrativa. Ibland, t.ex. under loven, hoppar jag in och jobbar i receptionen.

Vart vill du helst resa?
Jag har alltid en önskan om att resa. Av någon anledning vill jag alltid bort, särskilt under vintern. Jag blir alltid deppig den här tiden på året och jag borde verkligen se till att göra en vinterresa till solen varje år för att må bättre. Om bara någon vecka reser vi till mitt älskade Spanien och dit har jag alltid störst längtan. Annars är drömresemålet New York. Att hälsa på vänner och familj i Australien står också högt på listan.

Var ser du dig själv om fem år?
Ska jag vara helt ärlig hoppas jag på att bo utomlands om fem år. Jag är så less på att bo i det här kalla landet och sjunka ner i depression varje vinter… Jag hoppas också att vi då har fler barn, att jag har skrivit en bok, att vi är gifta och att vi bor större än vi gör nu. Drömma kan man ju alltid?

Rött eller vitt?
Som i vin? Jag dricker extremt lite, och jag tror faktiskt inte att jag har druckit vin sedan i somras. Alkohol är inte min grej. Jag föredrar vatten, och det menar jag verkligen. Ramlösa naturell är det absolut bästa jag vet.

Sommar eller vinter?
Sommar. Jag avskyr vinter, alltså verkligen avskyr.

Skog eller hav?
Svårt val. Jag är uppvuxen i Smålands djupa skogar och har tillbringat många, många timmar sittandes på en hästrygg på diverse skogsstigar. Finns inget härligare! Å andra sidan växte jag också upp med att ha sommarstuga i Halmstad, och det är inte sommar för mig förrän jag har sett havet åtminstone en gång. Det är omöjligt att välja…

Vad gör dig ledsen?
Elakhet. Människor som snackar skit, hugger folk i ryggen och önskar att det ska gå illa för andra. Egentligen finns det mycket att skriva här, men man måste också försöka fokusera på att i stället se de positiva sakerna i livet, inte bara vara ledsen över alla hemskheter. En bättre fråga vore egentligen vad gör dig glad?

Vad är det bästa du vet?
Det allra bästa är när min lilla familj är samlad och när vi åker iväg och gör roliga saker tillsammans. Jag har längtat efter en alldeles egen familj i så många år och att få vara med min sambo och vår dotter gör mig lycklig. Det är det bästa jag vet.

Nu är det meningen att jag då ska skicka iväg den här utmärkelsen till fem olika bloggare.
Jag började skriva det här inlägget redan för en vecka sedan, men sedan kom annat emellan och under tiden har awarden spridit sig och många har redan fått den. I stället för att nämna 5 gör jag gemensam sak och skickar den till alla bokbloggar jag läser. Jag har en liten ofullständig och icke-uppdaterad lista av några av er längst ner till höger. Ni plus så många fler sprider så oerhört många härliga lästips, inspiration och allmän läsglädje att ni alla förtjänar en award.

4 thoughts on “Liebster Blog Award

  1. Så intressant att läsa dina svar, tack för att du delar med dig. Jag skrev hos mig att jag trivs bra med de flesta årstider, men skulle ha lagt till att jag avskyr snö. Avskyr! Annars tycker jag vintern kan vara okej, om man bara slipper pulsa fram i detta våta, tunga, vita … Grrr. Önskar dig en härlig vecka i Spanien, med mycket hav 🙂

    • Ja, fy för snö… Och nästan ännu värre – slasket och isen som blir nu när snön är på väg bort. Bläh.

      Tack! Jag längtar till Spanien så det nästan gör ont i kroppen nu. 😀

Kommentera gärna!

