Att ta farväl av ett påsklov

Så var det sköna påsklovet över, och jag hoppas att alla elever kommer tillbaka pigga och utvilade i morgon. Jag vet att jag i alla fall gör det. Det har varit en otroligt härlig vecka, men så mycket läsning har det inte blivit. Lite här och lite där, men jag har inte hittat någon wow-bok och har dessutom tvingat mig igenom slutet av en lite för tråkig bok. Och när jag råkar ut för sådant blir det alltid med samma resultat – jag tappar läslusten.

Jag längtar efter en riktig sträckläsningsbok nu, en wow-bok, en njutbar lässtund. Men var hittar jag den? Dessutom har jag i dag plockat med sommarkläder inför vår stundande Spanien-resa och jag måste så klart ha med något att läsa dit också. Någon fysisk bok och så några i telefonen. Jag vet ju att jag inte brukar få någon lästid när vi är i Fuengirola (tredje gången vi är där nu), eftersom det är så mycket annat som ska göras. Men för säkerhets skull vill jag ha med läsning, ifall jag skulle få någon minut över.

I kväll får jag ta ett varv i bokhyllan för att hitta lämplig reseläsning. Och så ladda ner någon bok eller två till telefonen. För tänk om det uppenbarar sig en jättehärlig lässtund i Spanien och så är jag boklös?! Hemska tanke…

6 thoughts on “Att ta farväl av ett påsklov

Kommentera gärna!

