Uppdaterat och uppdaterad

brobyggarnaOk, nu tror jag att jag har gått igenom och svarat på alla era kommentarer från de senaste dagarna. När vi var i Spanien stängde jag ner allt och struntade i både telefon och dator. Skönt så klart, men efter några dagar blev jag lite sugen på att kolla läget igen så jag fick på nåder låna sambons iPad och kolla in lite snabbt på bloggen och facebook.

Vi kom hem sent i går kväll och det var bara att gå och lägga sig direkt. Under eftermiddagen tänkte jag surfa runt och uppdatera mig om vad som har hänt när vi har varit borta. Vem vann Mästerkocken t.ex? Sådant viktigt måste ju kollas upp. Ja, och kolla in alla bloggfavoriter, läsa mail och annat internetrelaterat.

När vi var iväg hann jag faktiskt halvvägs igenom Jan Guillous Brobyggarna. Den stackars boken blev undanstädad och bortglömd i en garderob när vi bodde på gården och återfanns i samband med flytten och packningen. Eftersom den är i excess-format fick den följa med i handbagaget, för smidigare rese-format finns väl knappast. Men den är lite både och. Den är både intressant och tråkig på samma gång. Jag kan inte bestämma mig för vilket som dominerar, men jag märker att jag gillar avsnitten om Oscar mer eftersom de utspelar sig i det exotiska Afrika, medan avsnitten om Lauritz handlar om kalla, snöiga Norge. Och jag gillar ju som sagt inte snö, inte heller att läsa om det verkar det som. Nu är jag i alla fall halvvägs igenom och jag kan inte låta bli att undra var Sverre tog vägen? Får man inte veta något om hans historia?

Nu ska jag försöka hitta vem som vann Mästerkocken och sedan blir det mer bokbloggande.

Uppdatering: Åh, vad glad jag blev att se att det var Jennie som vann! Hon har varit min favorit sedan första start. 

Kommentera gärna!

