Just nu…

… läser jag som recensionsbok: Viljans väg genom ödets landskap av Manaf Sababi. Jag är ungefär halvvägs igenom och har redan upplevt flera ont-i-magen-scener eftersom den handlar om ett gatubarns liv.

…läser jag i telefonen: Kom ska vi tycka om varandra av Hans Koppel. Även den här är halvvägs igenom och den börjar bli alltmer obehaglig. Om någon funderar över att vara otrogen kan jag tipsa om att läsa den här boken först och sedan känna att näää…

…har jag lagt på is: Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe och Brobyggarna av Jan Guillou. Den förstnämnda blev helt plötsligt seg och tappade farten, så den får ligga och vila lite. Den sistnämnda har jag plöjt hälften av de nästan 1000 sidorna, men den får vila lite även den. Ibland är den så otroligt seg och ibland ruskigt intressant.

…längtar jag efter: Heja, heja! av Martina Haag som jag lånade hem i dag från bibblan. Jag är sugen på att läsa träningsböcker nu!

…ligger på tur: Fågelbarn av Christine Ljungqvist. Åh, den här godbiten (som jag antar att det är) är jag sugen på att ta tag i. Kanske kan det bli redan till helgen, men jag vill kunna sträckläsa den.

2 thoughts on “Just nu…

Kommentera gärna!

