Ett nytt hem!

Åh, det är nästan som julafton i dag. Vi åkte till Ikea och köpte en bokhylla i dag, en riktigt stor härlig bokhylla. Innan har vi bara haft en liten hylla, typ Lack med bara 4 fack. Böckerna har stått i dubbla rader och staplats hejvilt. Det har varit svårt att se vilka böcker som fanns i hyllan. Så bort med den!

Nu har mina böcker fått ett nytt hem och jag kan t.o.m plocka upp fler böcker att ha framme! Det är så fint, så fint. I morgon, eller kanske redan i kväll, ska jag rota i flyttkartongerna och se vilka fler böcker som kan få komma upp och se solljuset igen.

Förhoppningsvis kommer snart en dag då jag kan plocka upp alla mina böcker. I ett hus. Men än så länge är jag glad över min fina hylla med bara olästa böcker.

10 thoughts on “Ett nytt hem!

    • Ja, vintern försvann ju för bara någon dag sedan känns det som. Vi ska byta till sommardäck först i dag. Så länge brukar man ju aldrig behöva ha vinterdäck.

  1. Vad kul med ny bokhylla! Jag tyckte det var jättekul när vi flyttade i hus för några år sedan och jag kunde köpa hyllor så att alla böckerna fick plats. Lycka till med uppackningen.

    • Alltså, den dagen vi får hus kommer jag att lägga ner extremt mycket tid till att ÄNTLIGEN få upp alla böcker och kunna se dem. Då ska jag prioritera bokhyllor och göra det mysigt och fint, och en läshörna och… 😀 Blir helt salig bara jag tänker på det!

    • DET är drömmen nummer 1! 😀 När vi tittar på hus funderar jag alltid över var böckerna skulle få plats och om vi hittar ett hus med tillräcklig yta är ett litet bibliotek en självklarhet.

  2. Jag har också ett krav på att få ett eget litet bibliotek när jag och min sambo flyttar till hus! 🙂 Gärna med stora gammaldags skinnfåtöljer! Jag vägrar dock att plocka undan mina böcker i flyttkartonger så än så länge står alla mina framme 🙂

    • Vi bor bara i en liten tvåa och det är trångt som tusan med oss tre, så mina böcker står undanställda i ett förråd just nu. Bara de olästa böckerna finns här hemma. Men när vi flyttar – då ska de fram allihop! 🙂

  3. Härligt med mer plats för böckerna. Jag är galet nöjd med att vi bor så att jag kan ha ett litent ”bibliotek” trots att vi inte bor i hus. Men vi får se hur länge det rummet klarar sig. Någon gång kommer väl barnen vilja ha var sitt eget rum …

    • Vi får hålla tummarna för att de gillar att dela rum ett bra tag till… 🙂

      Så härligt med så mycket yta för böckerna! Just nu känns det som om jag fått massa plats här hemma, men egentligen är det ju bara ett litet, litet place. Bättre än det var innan i alla fall.

Kommentera gärna!

