Alla heter vi Malin, men…

… vi är inte samma person.

Jag blev lite konfunderad över ett mail jag fick. Jag fick faktiskt läsa om det en gång innan jag förstod att det egentligen inte var till mig. Det skulle ha skickats till en annan Malin.

I mailet fick jag nämligen en förfrågan om jag kunde komma och föreläsa om min bok. Och där någonstans borde jag ju ha hajat att nja, kanske de menar någon annan? För även om jag gillade Matens pris kan jag verkligen inte ta åt mig äran över att ha skrivit den. Absolut inte.

Nu hoppas jag att den rätta Malin ska få frågan. Jag skickade i alla fall hennes mail-adress tillbaka, den mailadress jag hittade på hennes SR-sida.

Så tack för frågan, men jag tror inte att föreläsningen skulle bli lika bra om det var jag som höll i den. 😉

4 thoughts on “Alla heter vi Malin, men…

  1. Vet precis hur det är att bli förväxlad, har ju själv sveriges vanligaste namn Anna Andersson 🙂 Mig gör det inte så mycket om man får fel mail, brukar skicka tillbaka.Tråkiga är bara ibland när människor blir rent aggressiva och forthärdar att jag visst skulle vara den andra Anna som jag då inte är… :/

    • Jag läste nyligen en artikel om en Anna Andersson, som handlade just om hur det var att ha Sveriges vanligaste namn. 🙂

      Vad tråkigt att folk inte kan fatta att det är de själva som har gjort fel. Det är ju knappast ditt fel att de har tagit fel på peson.

Kommentera gärna!

