*Vinn en bok!*

se fåglarNu är det dags igen! I samarbete med Bonnier Carlsen lottar jag ut den fina boken Se fåglar av Ulf Nilsson, med illustrationer av Oskar Jonsson. Läs här vad jag tyckte om boken. Och Här kan du provläsa lite i boken och även se de fina illustrationerna.

Det är en bok som riktar sig till åldersgruppen 9-12 år samt föräldrar. En bok för hela familjen att läsa och prata om. Man får lära sig mer om fåglar, om utseende men också om livsstil. Fakta blandas med rolig text där författaren utger sig för att vara forskare och vi får lära oss hur en forskare tar reda på information, samtidigt som vi får följa med ut på upptäckter i naturen.

Vill du vinna boken? Klart du vill!

Vem? Alla som vill får delta, man behöver inte ha en blogg eller så.

När? Tävlingen avslutas måndag den 29 april kl. 18.00 då min dotter drar en vinnare. Vinnaren meddelas via e-post så fort dragningen är klar, men även här på bloggen.

Hur? Skriv en kommentar om varför just du vill vinna boken. Vill du läsa den själv eller har du kanske någon annan där hemma som är intresserad av fåglar?

Lycka till säger dottern och jag!

 

12 thoughts on “*Vinn en bok!*

  1. Hej!
    Min son går på ett Ur och skur-dagis och är ute i naturen nästan hela dagarna. Mina fågelkunskaper lyser med sin frånvaro, så jag skulle vilja vinna boken för att bättra på dessa så jag kan berätta om olika fåglar för honom. Jag tänker också att man kan kika på de fina illustrationerna. //Emma

  2. Den skulle jag gärna vinna för att läsa tillsammans med mina två barn, så kanske vi kan förstå lite av sambons fågelintresse!

  3. Vill gärna vinna boken till mina döttrar, 9 o 2 år. Vi matar fåglar i vår trädgård. De vanligaste vinterfåglarna men även tre domherrepar o ett par hackspettar trivs med det. Och igår såg vi första sädesärlan. Skulle vara roligt att läsa lite mer om deras livsstil.

  4. Åh, den boken vill jag gärna vinna så jag kan läsa för mina nyfikna småkillar ( 3 och 5 år). Deras mamma gillar extra mycket böcker med fina illustrationer. Alltid lika roligt att titta in på din fina blogg. Kram

  5. Jag är med och tävlar. Jag skulle vilja läsa boken själv eftersom att det verkar vara en bra bok. Och nu när våren är här så kommer ju snart fåglarna tillbaka och då skulle det vara roligt att se vad det är för fåglar som är runtomkring huset och skogen. Jag provläste lite i boken också och den hade väldigt fina bilder och bra text. Så det skulle varit jätteroligt ifall jag vann den.

Kommentera gärna!

