Segt var det här

Så här sjätte dagen in i maj kan jag konstatera att jag har läst ut exakt 0 böcker hittills. Tyvärr visade sig We bought a zoo vara rätt långt ifrån den där charmiga och mysiga upplevelsen jag hade förväntat mig efter filmen. Man kan säga att de har tolkat rätt fritt när de gjorde filmen, och för en gång skull till det bättre.

Det innebär att jag känner mig något stressad över den här engelska månaden-utmaningen. Kommer jag ens att klara den? Ska jag kanske byta bok och ta nästa, fast det bara är ca 100 sidor kvar i boken? Nää, måste nog läsa ut den i alla fall.

Jag satsar på att få mycket läst under kommande långhelgen. Det tummar vi på, eller hur?

Pssst… Jag ska skriva lite om hur den Stora Bloggdagen i Stockholm var också, men vet inte om jag ska göra det här eller på min andra blogg. Vill ni läsa? Annars lägger jag det på den andra. Det är inte särskilt bokrelaterat, förutom en bokvinst…

10 thoughts on “Segt var det här

    • Usch ja, jag fattar inte att det kan var så otroligt olika fokus. Här är det nästan bara om zooet, och väldigt lite om själva familjen och nästan inget (!) om barnen… Det får blir speedläsning i slutet! 🙂

Kommentera gärna!

